2012-10-30 11:41:00

Kreativna radionica čaglinskih čarobnjaka

 29. listopada 2012. godine u našoj je školi uoči Međunarodnog dana knjižnica održana prva radionica kreativnog pisanja za učenike od 5. do 8. razreda koju je vodila učiteljica hrvatskoga jezika i knjižničarka Maja Jasić. Radionica je trajala pet školskih sati. Prva dva sata su učenici 5. i 6. razreda razbuktali svoju maštu dvjema igrama. Tijekom prve igre, nazvane Autoportret,  učenici su raspodjeljeni u 4 grupe crtali kako  oni sebe vide svako jutro u ogledalu, kako misle da njih drugi doživljavaju ili kako bi drugima izgledali da ih snima televizija.                                                                                                                               Učenici su na duhovit način tada prikazali sebe i svoje karakterne osobine kroz umjetnost crtanja, ali su prikazali i što vole primjerice, koje pjevačke zvijezde obožavaju. Pokazali su i svoje stavove o školi koje su napisali u oblačiću  iznad  svog autoportreta. Djevojčice su prikazale i svoje želje da ih se gleda kao princeze dok su neki dječaci bili duhoviti nacrtavši sebe poput frajera koji imaju mnoštvo gelova, češljeva za moderne frizure kao i dezodoranse. Ta je igra učenicima pomogla da potaknu svoju imaginaciju i kreativnu vizualizaciju te da promisle o sebi, svojim osjećanjima i pozitivnim karakteristikama koje i drugi kod njih primjećuju.                                                                                                            Druga igra je bilo pisanje priče o Bajkozemlji. Svi učenici su trebali  zamisliti da su razni likovi iz bajki, da su došli u dvorac te da se pišući  o svojoj Bajkozemlji trebaju izboriti za prevlast dobra u njoj. Prva grupa je tako imala zadatak opisati izgled Bajkozemlje i njenih stanovnika na što maštovitiji i originalniji način. Učenici su pokazali kako njihova sposobnost maštanja može doseći visoke razmjere opisavši Bajkozemlju kao čarobnu, čokoladnu zemlju punu tik-tak bombona u kojoj žive oni  sami kao Bajkići koji se hrane kajganom što raste na drveću. Neprestanu borbu Bajkići su vodili sa zlim tik-takom od naranče, a na kraju priče su i uspjeli, uz pomoć Čokse od višnje, obraniti zemlju i vratiti natrag svoje tvornice. Druga grupa je pisala tajni dnevnik jednog od likova iz Bajkozemlje u kojemu su se morali kriti i mnogi zapleti. Treća grupa je navela sve izmišljene praznike koje  oni kao stanovnici Bajkozemlje slave: Praznik čudovišta, Dan morskih pasa, letenja na kokošima i sanjkanja na drveću po suhom, Dan zombija, Dan skakanja po krovovima neobičnih škola. Četvrta grupa je pisala o čarobnim predmetima koje likovi Bajkozemlje posjeduju kao i o njihovim moćima. Pisalo se o čarobnim loptama i čarobnim kravama,  o neobičnoj hrani, vilenjacima, patuljcima, o superherojima i o pobjedi dobrih likovima nad zlima.                                                                                                                                        Pohvaljujemo sve učenike s radionice jer su pokazali da složnim radom u grupi mogu iznjedriti vrlo maštovite, interesantne priče koje su stilski zanimljivo i ispravno napisane, a imaju i svoju pouku. Svi članovi grupe su glavnom  učeniku- zapisničaru priča govorili svoje ideje, a on ih je zatim oblikovao u prozni tekst.                                                                  7.a i  7.b razred su uživali u igrama 3. i 4. sat. Imali su istu igru Bajkozemlja kao i petaši i šestaši, ali je prva, uvodna igra Duga sličnosti i duga razlike, bila drugačija. Svatko je morao raditi u paru i nacrtati raznobojnu dugu sa svojim kolegom te unutar nje napisati sličnosti koje oni imaju. To je mogao biti  isti hobi, boja kose, očiju, hrane, najdraži film, itd.  Unutar duge razlike su trebali napisati po čemu se sve razlikuju. Ta igra imala je za cilj sprijateljiti učenike, da prihvate međusobne razlike, da budu tolerantni i da pronađu neke od zajedničkih interesa koji bi im mogli pospješiti komunikaciju. Čak su i neki od učitelja s radošću i zanimanjem sudjelovali s učenicima u toj igri.                                                             8. razred je na 5. satu igrao igru izricanja asocijativnih riječi i njihovo oblikovanje u priču. Učiteljica je bacila svakome učeniku lopticu, a oni su trebali, čim su je uhvatili, izreći bilo koju imenicu ili glagol koji se zatim napisao na ploču. Svaka od 4 grupe je od tih mnogih napisanih asocijativnih riječi, kao i još od  nekih zanimljivih koje je učiteljica dodala, trebala osmisliti zanimljive priče sa svim potrebnim dijelovima fabule:  uvodom, zapletom, vrhuncem, raspletom i krajem.                                                                                                  Većina učenika se oduševila igrama kreativne radionice pisanja te s nestrpljenjem očekuju sudjelovanje u novoj koja će se održati u travnju na Hrvatski i svjetski dan knjige. Kreativnost prije svega, kao i, Probudimo našu čaroliju riječi su gesla ove  radionice.           Kreativnost je poželjna u svakoj struci, s njom je život pozitivniji, uspješniji, radosniji. Njome ne samo da liječimo um od stresa, već i razvijamo i širimo svoju svijest. Zato su se i ove kreativne igre pokazale kao jako učinkovite za naše osnovnoškolce, ne samo za kreativno pisano i usmeno izražavanje, nego i za međusobnu suradnju i komunikaciju jednih s drugima.

 

Napisala: učiteljica hrvatskog jezika i knjižničarka Maja Jasić

 

P.S. Slike s  kreativne radionice se mogu pronaći u foto-galeriji.


Osnovna škola Stjepana Radića Čaglin