2017-04-10 12:15:32

Terenska nastava za učenike osmih razreda: obilazak eko-sela i posjet Eko centru Latinovac

Prošli smo petak, 7. travnja 2017., sudjelovali na terenskoj nastavi iz geografije i povijesti koju je za učenike osmih razreda organizirala i predvodila učiteljica Kata Marković. Nastava je podrazumijevala obilazak eko-sela i posjet Eko centru Latinovac u blizini Čaglina. Nakon što smo se oko 8,00h okupili ispred škole laganim smo hodom krenuli prema eko-selu. Putem smo proučavali i fotografirali biljne vrste karakteristične za ove naše krajeve. Nakon otprilike sat vremena hoda stigli smo u Latinovac gdje smo najprije posjetili mali obiteljski zoološki vrt. Ondje smo vidjeli brojne domaće životinje, prije svega raznolike ptičje vrste (kokoši, purani, patke, guske, labudovi, paunovi, itd.). Nakon toga smo otišli do rijeke Londže koja protječe u neposrednoj blizini sela te je učiteljica rekla učenicima nešto više o jednoj od najvećih rijeka u našoj županiji. Potom smo posjetili Eko centar Latinovac gdje su nas ugostili voditelji centra, ali i brojni mladi volonteri iz različiti europskih zemalja (Estonija, Litva, Rumunjska, Poljska, Portugal i Španjolska). Nakon kratkoga uvodnog druženja u kojem su nam domaćini zaželjeli dobrodošlicu te su nam predstavili rad svog Centra prešli smo na središnji dio terenske nastave. Naime, volonteri su pripremili radionicu kojoj je cilj bio bolje upoznati učenike s državama iz kojih oni dolaze. Stoga su učenici podijeljeni u četiri grupe, a svaka je grupa imala zadatak odgovoriti na po dva pitanja o europskim državama. Za svaki su točan odgovor grupe dobile po jedan dio slagalice koja je na kraju otkrivala mjesto u dvorištu Centra gdje su skrivene nagrade za učenike (medalje izrađene od poklopaca teglica za zimnicu s prigodnim natpisima). Naglasio bih kako se učenicima radionica jako svidjela te su, na zadovoljstvo voditelja, zainteresirano i aktivno sudjelovali. Nakon toga, druženje je nastavljeno u nešto opuštenijoj atmosferi, uz razgovor, glazbu, hranu i piće. Volonteri su nam pustili pjesme i pokazali plesove karakteristične za zemlje iz kojih dolaze, a niti mi njima nismo ostali dužni te smo im predstavili svoje narodne pjesme i plesove. Smatram kako su ova radionica i ovo druženje imali iznimnu odgojno-obrazovnu vrijednost budući da su učenici, osim što su stekli nova znanja i spoznaje o državama iz zajednice Europske unije kojoj i sami pripadamo, razvili svijest o važnosti tolerenacije i poštivanja različitosti (drugi narodi te njihova kultura, običaji i jezik). Po završetku druženja pozdravili smo se s domaćinima koji su nas jako srdačno ugostili te smo, opet laganim hodom, krenuli prema školi gdje smo stigli u 13,00h.   

 

Dominik Ribičić


Osnovna škola Stjepana Radića Čaglin